BLOG

Teoria wielkości marek, czyli test rozpoznawalności produktu [foto]

29.03.2013 r.
14:55
Teoria wielkości marek, czyli test rozpoznawalności produktu [foto]

Dla większości marek rozpoznawalność jest wszystkim. Okazjonalnie spotkasz się z firmami, które mają na celu stworzenie atmosfery ekskluzywności poprzez unikanie popularności, ale te największe firmy musisz dostrzegać na każdym kroku!

W rozpoznawalności marki nie chodzi o robienie dobrego pierwszego wrażenia, ale o tworzenie drogi zaufania, a nawet przyjemności, z którą klient zostaje zapoznany przy pierwszym zetknięciu z marką. Chodzi po prostu o to, aby konsument wrócił, czyli powtórzył zakup.

Przypomnij sobie o tym, gdy ostatni raz kupiłeś napój gazowany w sklepie. Czy decydował o tym twój nastrój, a może liczba smaków lub zawartość kalorii? Czy podjąłeś decyzję świadomie biorąc z półki produkt, czy też odruchowo ruszyłeś w stronę znanego z większości reklam produktu, nie zastanawiając się przez chwilę, na co tak na prawdę masz ochotę.

Malezyjski projektant, grafik Ewan Yap przetestował granicę rozpoznawalności produktu. W tym celu wybrał kilkanaście różnych puszek po napojach i piwach, powiększył i obciął ich nazwy lub logo. Kto mógłby nie rozpoznać kultowej czerwonej puszki po Coca-Coli?












Czy większość marek nadal było dla Ciebie rozpoznawalnych? Jasne, można by dyskutować, które z tych produktów bierzemy dlatego, że po prostu je lubimy, a które dlatego, że tak podświadomie podpowiada nam mózg.

Tagi: grafika,produkt,marketing,brand,marka,coca cola,grafik
Czytane: 146034 razy

comments powered by Disqus